Nybygennerkurs i kinesisk

Hva som læres i timene på nybegynnerkurset?

Nybegynnerkurset vil på kort tid gi deg kunnskap om Pinyin (kinesisk lydskrift). Der vil du lære om kinesiske tegn, dagligdagse uttrykk og dialoger. Du vil også kinesisk grammatikk og kinesisk kultur som kombineres med dialogene.

Lærerbøker er 《Lær kinesisk med meg》. På timene er det mulig å gå gjennom disse følgende temaene:

• Grunnleggende uttaleregler, grammatikk, setningsstruktur på kinesisk

• Kinesisk pinyin (lydskrift), f eks. konsonanter, vokaler, toner, osv.

• Leksjon 1 Hallo: Å hilse andre og fortelle navnet ditt på kinesisk.

• Leksjon 2 Ha det: Å ta farvel og høflighetsfraser på kinesisk.

• Leksjon 3 Jeg er Jiaming Wang: Å presentere andres navn på kinesisk, setninger med ordet «er».

• Leksjon 4 Takk: Å spørre andres navn på kinesisk.

• Leksjon 5 Er de elever?: Å stille spørsmål med 吗 (ma), å gi bekreftende svar og negativt svar på kinesisk.

• Leksjon 6 De er vennene mine: Å presentere vennene dine til andre på kinesisk.

Endringer kan komme. Vi kan gjøre mulig justering etter kursdeltakernes språklæring.

Denne hjemmesiden ble komponert av Rogaland kinesiskskole
Drevet av Webnode
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang